شرايط پناهندگي(کانادا)
نوشته شده توسط : نغمه محسنی

شرایط پاهندگی در کاناداشرايط پناهندگی (کانادا)

پناهندگي نژادي

در اين نوع از پناهندگي، شخصي که در يک کشور بواسطه نژاد خويش مورد آزار و تبعيض قرارگرفته است لذا مي‌تواند در کشور ديگر، پناهنده شود.

پناهندگي مذهبي

در اين نوع از پناهندگي، شخص بواسطه مذهب خاصي که در کشور محل اقامت وي، قابل قبول نيست مورد ازار و تهديد جاني قرار گيرد، مي‌تواند به کشوري ديگر پناهنده شو.

پناهئدگي عضويت در گروه هاي خاص اجتماعي

در اين نوع از پناهندگي، شخص در يک گروه اجتماعي خاص فعاليت دارد و اين فعاليت‌ها علني شده و ممکن است وي در خطر شکنجه يا تهديد جاني قرار گيرد و به کشور ديگري پناهنده مي‌شود مانند همجنس گرايان.

پناهندگي سياسي

در اين نوع از پناهندگي، شخص داراي عقايد سياسي خاصي است که در اين زمينه فعاليت گسترده اي هم داشته و به خاطر اين فعاليت‌ها و عقايد در معرض خطر بوده و مي‌تواند درخواست پناهندگي کند.

پناهندگي اجتماعي

در اين نوع از پناهندگي، شخص پناهنده براي داشتن يک زندگي و شغل بهتر به يک کشور ديگر پناهنده مي‌شود. اين شخص بايد شواهد محکمي مبني بر سخت بودن زندگي در کشور مبدأ ارائه دهد تا بتواند پناهنده شود.پناهندگان افرادي هستند که از کشور خود به دليل ترس موجّه از آذر و اذيت فرار کرده اند و قادر به بازگشت به کشور خود نمي‌باشند.بسياري از پناهندگان از کشورهاي جنگ زده مي‌آيند، و شاهد صحنه‌هاي غير قابل باوري بوده اند . قابل ذکر است که پناهنده با مهاجر تفاوت دارد ، مهاجر کسي‌ است که به دنبال اقامت دائم در کشوري ديگر است اما پناهنده مجبور به فرار شده است.

کانادا به اين گونه افراد که از ترس آذر و اذيت در حال فرار هستند و اميدي به نجات ندارند پناه ميدهد که به اين کار برنامه اسکان مجدد کانادا مي‌گويند و جامعه بين‌الملل براي اين اقدام احترام زيادي قائل است به اين دليل که آنها اقامت دائم را به عنوان يک راه حل بلند مدت را ارائه ميدهند.                                                                                                                                                           

پناهندگان مستقر کمک‌هاي اوليه ايي از سوي حکومت فدرال، استان کبک،و يا حاميان مالي‌ خصوصي(سازمان‌ها و يا گروه‌هاي مردمي) دريافت ميکنند. اين کمک درامد اوليه معمولا به مدت 1 سال يا تا زماني‌ که پناهنده به خود کفايي برسد ادامه خواهد داشت.اين کمک درامد به کساني‌ تعلق مي‌گيرد که از پس برآورده کردن نياز‌هاي اوليه خود بر نمي‌آيند.سطوح حمايت ماهانه به منظور تامين غذا، سرپناه و عوارضي که بايد به استان محل اقامت پرداخت شود ارائه ميشود.همچنين اين برنامه خدمات فوري و اساسي‌ در 4 يا 6 هفته اول ورود پناهنده به کانادا را فراهم مي‌کند اين خدمات شامل:

1-خدمات ورود و پذيرش در بندر                                                                       
2-اقامتگاه موقت
3-کمک به پيدا کردن محل اقامت دائمي

4-نیاز سنجی

5-کمک به اتصال به ديگر برنامه‌هاي فدرال و استاني و ساير خدمات اقامت.

حاميان خصوصي مسول ارائه حمايت مالي‌ و عاطفي به پناهندگان را در مدت دوره اسپانسري يا تا زماني‌ که پناهنده به وابستگي مالي‌ دست پيدا کند يا زودتر از موعد مقرر، هستند.اين شامل کمک‌هاي مالي‌ براي غذا ، لباس و مسکن به مدت يک سال مي‌باشد.اما برخي‌ از پناهندگان ممکن است واجد الشرايط دريافت حمايت مالي‌ تا 3 سال از حاميان خود باشند.ما بين اين کمک‌ها دولت کانادا به منظر اداپته کردن پناهندگان با محيط و کمک به آنها براي ايجاد ارتباط و پيدا کردن حرفه براي افراد تازه وارد دوره‌هاي زبان انگليسي‌ و فرانسه برگزار مي‌کند.

افسراني که مدارک شمارا دريافت ميکنند تشخيص ميدهند که آيا مدارک شما صلاحيت ارجاع به شوراي مهاجرت و پناهندگي را دارد يا نه، دادگاهي مستقل که راجع به مورد پناهندگي تصميم مي‌گيرد ، اين دادگاه تصميم مي‌گيرد که آيا شما واجد الشرايط حمايت هستيد يا نه.

 درخواست شما در صورتي‌ صلاحيت ارجاع ندارد که :

1-تشخيص داده شود شرايط پناهندگي در کانادا را نداريد و ميتوانيد به کشور خود بازگرديد

2-از طريق کانادا و ايالت متحده آمريکا وارد شده باشيد

3-به علت فعاليت‌هاي مجرمانه و نقض حقوق بشر براي امنيت کانادا خطرناک باشيد

4-مدارکي از شما مبني بر درخواست قبلي‌ ردّ شده ي درخواست پناهندگي در کانادا موجود باشد

5-به هنگام مهاجرت به کانادا در مسير در کشوري که قابليت پناهنده شدن را داشته است توقف کرده باشيد

پناهندگی در کاناداشرايط پناهندگی (کانادا)

روش های مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
دو راه معمول برای گرفتن مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی در دست رس هست:

1-شما میتوانید به محض رسیدن به کانادا درخواستی برای خود تنظیم کنید.که تنظیم این درخواست حقوقی میتواند در فرودگاه یا درگاه های بندری و آبی و یا هر یک از مرز های قانونی ورود به کانادا صورت بگیرد.

2-شما هم چنین میتوانید پس از اسکان در کانادا در دفتر شهروندی و امور مهاجرتی کانادا نیز درخواست خود را  به ثبت رسانید.

ممکن است درخواست شما برای گرفتن پناهندگی کانادا قانونی باشد یا نباشد. افسرانی که در شورای مهاجرتی و پناهندگی مشغول به فعالیت هستند پس از دریافت دعاوی شما در مورد قانونی بودن آنها تصمیم خواهند گرفت. این شورا یک سازمان مستقل از دولت کانادامیباشد که درباره امور مهاجرتی و پناهندگی افراد تصمیم خواهد گرفت.




:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: